Mobilne pomiary kontroli wykonania oznakowania poziomego są bardziej skuteczne i bardziej bezpieczne niż wszystkie pozostałe metody.

Nie wszystkie dostępne na rynku urządzenia do pomiarów mobilnych dostarczą nam wyczerpujących informacji o oznakowaniu, (mogą dostarczyć wyniki w warunkach na sucho, podczas, gdy większość wypadków na drogach zdarza się podczas deszczowych nocy, przy ograniczonej widzialności. Stąd też istotne jest zbadanie i posiadanie informacji o parametrach oznakowania poziomego w warunkach na mokro).

Tylko najbardziej zaawansowane urządzenia mobilne podczas jednego pomiaru dynamicznego zbadają wszystkie parametry na każdym cm oznakowania poziomego drogi RL (na sucho), RL (na mokro), Qd, SRT, a ponadto średnią szerokość oznakowania, średni procent bieli, zestawienie rodzaju linii: ciągła, przerywana, ilość linii, początek i koniec oznakowania. Pomiary charakteryzują się wysoką powtarzalnością pomiaru (>95%), wysoką niezawodnością i dokładnością,pomiary nie zakłócają ruchu drogowego (badanie jest przeprowadzane pod ruchem), są efektywne czasowo i kosztowo - duża ilość i szybkość wykonywanych badań, umożliwiają pełną inwentaryzację oznakowania poprzez automatyczną analizę zdjęć, a zarządzanie zebranymi danymi odbywa się w biurze. Dodatkowo pozyskane dane są opatrzone współrzędnymi GPS, które z kolei można nanieść na mapy cyfrowe czy wprowadzić do systemu GIS.

Szwedzka Administracja Drogowa, jako jedyna na świecie opublikowała standardy do testowania i zatwierdzania wyników parametrów oznakowania poziomego, uzyskiwanych podczas pomiarów mobilnych.

Szwedzki Instytut Badań Drogowych (VTI) testuje i zatwierdza RMT każdego roku zgodnie ze szwedzkimi standardami. RMT dysponuje dokumentacją dowodzącą zgodności badań z wymogami i standardami Szwedzkiej Administracji Drogowej.

RMT wykonuje badania w wielu krajach, rocznie wiele dziesiątek tysięcy kilometrów oznakowania poziomego.

Charakterystyka możliwości systemu RMT

RMT dokonuje pomiaru oznakowania poziomego z dozwoloną na drodze prędkością, także autostradową 90- 110km/h i dostarcza:

Informacja o stanie oznakowania

parametry odblaskowości: RL (na sucho), RL (na mokro) - bardzo dobra korelacja obliczonej odblaskowości w warunkach na mokro z pomiarami tego oznakowania, Qd;

szorstkości oznakowania;

określenie geometrii i stopnia zużycia oznakowania;

współrzędne GPS oznakowania; dokładność promieniowa pozycjonowania – 5 metrów lub lepsza.

Dodatkowo dane dotyczące rodzaju (linia ciągła/ przerywana) i szerokości oznakowania, a wkrótce także i grubość oznakowania (w procesie akredytacji).

Inwentaryzacja oznakowania w pasach ruchu

ilość

rodzaj

umiejscowienie wraz zezdjęciem i pozycjonowaniem GPS na mapie Google.

Otrzymane dane mogą być przedstawione w dowolnym formacie (m.in. Word, PDF, Kmz), wyeksportowane do GIS lub Google Earth (kmz), włączone do globalnej informacji dla Diagnostyki Sieci Dróg. RTM wykonuje pomiary w dzień; zakres: podczas jednego przejazdu - 1 linia oznakowania; pomiary nie stanowią utrudnień w ruchu dla innych uczestników.
Należy pamiętać, że pomiary muszą odbywać się przy sprzyjających warunkach pogodowych (bez opadów).

Zainteresowany ofertą?

Wypełnij formularz - przedstawiciel handlowy skontaktuje się z tobą wkrótce.

lub zadzwoń +48 58/ 664 84 09 | +48 660 003 729