Kosze portowe PortBin umożliwiają jak najszybsze usunięcie pływających śmieci, zanim opadną na dno, gdzie będą ulegały rozkładowi (m.in. na mikroplastik)


14 kosz portowy PortBin z Fundacją Mare i sponsorem zainstalowany w Porcie w Ustce

Kosz zainstalowano u ujścia rzeki Słupi.

Więcej informacji na stronie: https://www.facebook.com/fundacjamare ; http://ustkaport.pl/w-usteckim-porcie-dziala-koszt-do-odlowu-odpadow-i-smieci-z-wody/

Zdjęcia: Fundacja Mare

Instalacja TrashTrawl na małym strumieniu przepływającym przez obszary miejskie, Lillestrøm, Norwegia

Trash Trawl zbiera płynące z nurtem rzeki śmieci.

Krótka charakterystyka:

- modułowe boomy,

- uformowane kadłuby,

- zarówno kadłuby, jak i boomy wykonane w 100% z PEHD pochodzącego z recyklingu,
- możliwość dostosowania do różnych szerokości rzek,
- proste i solidne połączenie między kolektorem a boomami (również dla bezpieczeństwa),
- działa 24/7.


Poznaj retroreflektometry firmy DELTA

Więcej szczegółów na naszej stronie w zakładce "Retroreflektometry".

Kosz portowy PortBin w filmie promocyjnym Fundacji Mare


Testy Tratwy TrashTrawl w najtrudniejszych warunkach :0


Nowość z RME - PRZYCZEPA TR 400 z akumulatorem litowym i miejszą emisją CO2 do atmosfery

Krótka charakterystyka: Specjalnie obniżona przyczepa z 400-litrowym podgrzewaczem do materiałów termoplastycznych. Jest wyposażona w dodatkowy akumulator litowy 10 -15 kWh (LiFePO4), co przekłada się na redukcję emisji CO2 do 2,5 tony rocznie. Podgrzewacz jest wyposażony w płaszcz z gorącym olejem i silną przekładnię mieszającą zarówno materiał w bloku jak i w worku. Duży otwór do napełniania jest nisko osadzony i ergonomicznie umieszczony z przodu oraz wyposażony w wyłącznik bezpieczeństwa zatrzymujący mieszanie przy otwartej pokrywie. Ogrzewanie odbywa się za pomocą palnika na olej napędowy, a po podłączeniu do sieci można zastosować grzałkę elektryczną o mocy 2 kW (ogrzewanie utrzymujące). Ręcznie obsługiwany wylot oleju z tyłu. Wyświetlacz LED dla kontroli temperatury i program RME-MIX dla materiału. Wyświetlacz dotykowy zapewniający prosty przegląd układu akumulatora (baterii). Inwerter Multi Plus-II zapewnia systemowi moc 3000kVA i ma wbudowaną ładowarkę 70A.

Sprzęt posiada znak CE. Stojak na znaki i oświetlenie ostrzegawcze w zestawie.

Kosze portowy PortBin wykonane z PEHD pochodzącego w 100% z recyklingu

Po TrashTrawl, następny produkt SpillTech jest wykonywany z materiału PEHD pochodzącego w 100% z recyclingu. Mowa o koszu portowym PortBin. To kolejna duża zaleta tego popularnego rozwiązania dla czystych marin.


Zmodernizowana Miejska Przystań Górki Zachodnie z koszem portowym PortBin

Więcej informacji:

https://sportgdansk.pl/zmodernizowana-przystan-jachtowa-w-gorkach-zachodnich-juz-otwarta/

https://trojmiasto.wyborcza.pl/trojmiasto/7,35612,29780942,otwarto-odnowiona-marine-w-gdanskich-gorkach-zachodnich.html

https://fundacjamare.pl/kolejny-morski-kosz-w-Gda%C5%84sku-wy%C5%82owi-%C5%9Bmieci-w-G%C3%B3rkach-Zachodnich/





Opróżnianie TrashTrawl z zebranych odpadów płynących z nurtem rzeki - film instruktażowy


Stoisko SpillTech

Parę dni temu Przewodniczący Parlamentu Norweskiego odwiedził stoisko firmy SpillTech, na którym prezentowano kosze PortBin i inne rozwiązania ochrony środowiska wodnego i jego otoczenia.


Urządzenia z serii PortBin przyczyniają się do zmniejszenia CO2

Świat coraz bardziej tonie w tworzywach sztucznych. Centrum Międzynarodowego Prawa Ochrony Środowiska twierdzi, że powstrzymanie wzrostu zanieczyszczeń plastikiem jest kluczowym elementem w walce z kryzysem klimatycznym. 

Z przeprowadzanych badań nad wpływem tworzyw sztucznych na  morza i oceany wynika, że "mikro cząsteczki plastiku są toksyczne dla fitoplanktonu – który pobiera dwutlenek węgla z atmosfery i wody oceanicznej i produkuje węglowodory poprzez fotosyntezę – i zooplankton – mikroskopijne stworzenia, które transportują węgiel głęboko do oceanu. Bez istnienia tego kluczowego elementu w procesie, CO2 absorbowany przez fitoplankton szybko wróciłby do wód powierzchniowych i atmosfery”.

„Istnieje możliwość, że mikro cząsteczki plastiku szkodzą klimatowi nie tylko poprzez uwalnianie metanu, ale także zakłócanie zdolności oceanów do pełnienia funkcji naturalnego pochłaniacza dwutlenku węgla”.           

Rozwiązania PortBin zbierając odpady z tworzyw sztucznych, zanim te zostaną rozłożone na mikro cząsteczki, przyczyniają się do poprawy jakości naszych wód i ochrony środowiska.

SpillTech AS wprowadza kolejne innowacyjne rozwiązania dla dobra środowiska wodnego!

Rury PEHD, które są podstawowym materiałem używanym w wielu rozwiązaniach firmy będą pochodzić z recyklingu. PortBin Trashtrawl będzie pierwszym urządzeniem, w którym zostaną one użyte.


Prezentacja kosza portowego PortBin tide XL

PortBin Tide XL - "większy brat" kosza PortBin- został ulepszony o większą pływalność i lepszą stabilność. Jest wyposażony w kosz o pojemności około 1000 litrów, a jego przeznaczeniem jest oczyszczanie wody w porcie.

Poniższe wideo zostało nagrane w porcie w Sandefjord - Norwegia (testy) i Esbjerg - Dania.


PortBin TrashTrawl - rozwiązanie dla czystych rzek

PortBin TrashTrawl, nazywany również tratwą, bo przypomina ją wyglądem,  nie jest w ogóle zasilany prądem. Zbiera płynące z prędkością nurtu śmieci w sposob naturalny. Boomy służą do ukierunkowania śmieci w kierunku tratwy, by zatrzymać je w koszu, a śmieci ponadgabarytowe zatrzymują się w ramionach boomów. TrashTrawl nie wywołuje drgań, wirów. Nie wpływa więc negatywnie na środowisko naturalne i żyjące w rzece organizmy.

Zasada działania PortBin TrashTrawl:

https://www.youtube.com/watch?v=JeVzP6ZTpMA&list=TLGG3RaTxVRsXzQyNDEwMjAyMg

https://www.youtube.com/watch?v=BjUYtAGT4bs&list=TLGG_8LJemSjf9cyNDEwMjAyMg


Kolejny kosz portowy PortBin w gdańskiej marinie


Tworzymy rozwiązania pomagające oczyszczać zbiorniki wodne i ich otoczenie - gama produktów firmy SpillTech

PortBin tide

PortBin tide XL

PortBin TrashTrawl

PortBin Robot (w fazie rozwoju)

PortBin ShoreCleaner

PortBin Seabed (w fazie rozwoju)


Montaż kosza PortBin tide XL w duńskim porcie w Esbjerg


Czy kosze portowe PortBin mogą pracować zimą?

Kosze PortBin można używać cały rok (o ile zbiornik wodny, gdzie są umieszczone nie zamarzł lub do -18°C ).

Kosze są wyposażone w najbardziej wytrzymały silnik dostępny na rynku (firmy Kasco), który pierwotnie był przeznaczony do odladzania w portach, a obecnie jest także stosowany w fontannach.


Instruktaż instalacji kosza portowego PortBin


PortBin seabed - nowe rozwiązanie firmy SpillTech (w fazie rozwoju)

 

Więcej na stronie: https://spilltech.no/portbin-toolbox/portbin-seabed.html

Miernik grubości oznakowania poziomego - proste w obsłudze i niezawodne wsparcie dla Wykonawcy i Zamawiającego

Miernik grubości z naszej oferty służy do pomiaru oznakowania poziomego wykonanego w różnej technologii.

Urządzenie mierzy oznakowanie do +12,7 mm.

Miernik grubości można kupić także w zestawie z mikroskopem kieszonkowym, termometrem punkcyjnym, miernikiem grubości oznakowania na mokro, składaną linijką i wagą elektryczną, a wszystko zapakowane w poręcznej walizce transportowej.


Potencjalne zastosowanie absorbentu oleju w koszu portowym PortBin - czy ma uzasadnienie?

Niektórzy Klienci pytają o wyposażenie koszy portowych PortBin w absorbent oleju. Jest to możliwe, ale nie ma uzasadnienia ani z ekonomicznego, ani z biologicznego punktu widzenia.

Informacje uzyskane od Norweskiej Administracji Przybrzeżnej (Norwegian Coastal Administration):

W usuwaniu wycieków ropy jednym z rozwiązań jest połączenie dyspersji chemicznej i mechanicznej. Mechaniczna dyspersja to przede wszystkim fale. W przypadku większych ilości plam olejowych zawsze konieczne jest ich usunięcie.

A co z mniejszymi wyciekami w porcie?

Przy ciągłym wycieku mniejszych ilości ropy (tworzących dobrze znaną cienką, kolorową warstwę), znajdź źródło i zatrzymaj je.

Jeśli są to mniejsze wycieki, mówimy o kodzie 1, 2 i 3 z poniższej tabeli, cienki film zostanie naturalnie rozproszony przez siły mechaniczne, takie jak fale łamiące. Jednak w portach woda często jest spokojna. W takich okolicznościach silne śmigło ssące wewnątrz kosza PortBin będzie działać jak „fale łamiące” i będzie siłą mechaniczną rozpraszać film olejowy.

Lp.

Opis

Grubość warstwy (µm, mikrometry)

Litry/km²

1

Połysk (Sheen)

0,04 – 0,30

40 - 300

2

Tęcza (Rainbow)

0,3 – 5,0

300 - 5000

3

Metaliczny (Metallic)

5,0 – 50

5000 – 50 000

4

Nieciągły, prawdziwy kolor oleju (Discontinous True Oil Color)

50 – 200

50 000 – 200 000

5

Ciągły, prawdziwy kolor oleju (Continous, True Oil Color)

Więcej niż 200

Więcej niż 200 000

Tabela 1: Terminologia dla różnych warstw rozlanego oleju widoczna na powierzchni wody

Ilustracja 1: Wyciek oleju ma tylko połysk i tęczę i nie podlega działaniu.


Jedna z największych w Europie niezależnych organizacji badawczych - Norweska SINTEF, oświadcza, że:

„PortBin tide działa na zasadzie odpieniaczy wycieku oleju i wykorzystuje śmigło napędowe do zasysania wody powierzchniowej. Woda powierzchniowa jest rozprowadzana i rozcieńczana pod powierzchnią. W tym procesie zassane cienkie warstwy oleju zostaną poddane obróbce mechanicznej i zostaną zmieszane z leżącymi pod powierzchnią masami wody. Cienkie warstwy oleju w kategoriach Sheen, Rainbow i Metallic będą w większości kroplami oleju <70μm i ulegną naturalnemu rozproszeniu i zostaną zintegrowane z wodą.”

Naturalne bakterie morskie są zawsze obecne. Korzystanie z PortBin przyspieszającego proces biologiczny jest absolutnie najbardziej przyjaznym dla środowiska rozwiązaniem.

Absorbent, w który mógłby być wyposażony kosz PortBin miałby bardzo niską objętość chłonną. Jest on najczęściej wykonany z polipropylenu. Z czasem traci one swoje zdolności hydrofobowe, a nawet może generować mikro plastik. Absorbent należy regularnie wymieniać, a zużyty materiał musi być utylizowany. Jest to więc czasochłonne i drogie rozwiązanie. Optymalnym rozwiązaniem będzie więc pozwolenie, aby natura sama wykonała tę pracę.

Ze szkodą dla środowiska jest większy wyciek ropy, bo przekracza naturalną pojemność środowiska. W takim wypadku używamy węży sorpcyjnych. Wszystkie węże sorpcyjne dostarczane przez SpillTech są wykonane z waty bawełnianej, o najmniejszym możliwym śladzie środowiskowym.

Kosz portowy PortBin tide shallow czy PortBin tide standard? Który będzie dla mnie optymalny?

Nasi Klienci często pytają nas jakie są różnice pomiędzy koszem PortBin tide shallow i PortBin tide Standard. W odpowiedzi SpillTech przygotował dla Państwa krótki film:


Puck, Hel i Mechelinki - to kolejne mariny z koszami portowymi PortBin

Współpraca z Fundacją MARE nabiera tempa. Kolejne 3 kosze PortBin przekazano do polskich marin.


Linki:

https://www.iln24.pl/acer-polska-walczy-z-plastikiem-w-baltyku/

https://www.gospodarkamorska.pl/kolejne-trzy-morskie-kosze-dla-czystszego-baltyku-zdjecia-64781

Kosze portowe PortBin w Gdańsku i Władysławowie

Fundacja Mare zakupiła kolejne 2 kosze PortBin. Jeden z nich został zainstalowany w Marinie w Gdańsku, a miejscem przeznaczenia drugiego jest Władysławowo.

Tutaj można przeczytać artykuł z przekazania PortBin do Mariny w Gdańsku:

https://www.gdansk.pl/wiadomosci/Kolejny-morski-kosz-na-smieci-zacumuje-w-gdanskiej-marinie,a,220856

https://www.gospodarkamorska.pl/kosz-morski-zainstalowano-w-gdansku-wkrotce-w-regionie-pojawia-sie-kolejne-64418

Nowość w ofercie - urządzenie Portable Friction Tester (PFT) firmy CORALBA AB

PFT zostało opracowane przez VTI (Szwedzki Krajowy Instytut Badawczy Dróg i Transportu).  Na podstawie wieloletnich pomiarów w terenie i poprzez liczne projekty badawcze posiada zbadaną i zatwierdzoną korelację do wahadła, przez co w odróżnieniu do innych podobnych urządzeń na rynku - spełnia wymagania normy EN1436.

Sprzęt ma bardzo wysoką powtarzalność i odtwarzalność, mierzy oznakowanie poziome strukturalne Typu II i nawierzchnie ze strukturą (nie można tego zmierzyć wahadłem). Wyniki pomiarów nie są zależne od umiejętności operatora. Jest szybszy i bezpieczniejszy w obsłudze od wahadła. Ponadto, jest łatwy w obsłudze i kalibracji.

 PFT zbiera pomiary co 0,1 m i może być stosowane do pomiaru każdego rodzaju oznakowania poziomego, gładkiego i profilowanego. Można nim także wykonywać pomiar współczynnika tarcia chodników, ścieżek rowerowych, nawierzchni drogowych, Jest przydatny przy pomiarach na krótkich odcinkach.

PFT używa tryb stałego poślizgu. 

Latający Uniwersytet Drogowy na Politechnice Białostockiej

W dniach 2-3 grudnia 2021 r. odbyły się specjalistyczne warsztaty z zakresu drogownictwa w ramach Latającego Uniwersytetu Drogowego. Cieszymy się, że wśród sprzętów dostępnych dla studentów znalazł się dostarczony przez nas retroreflektometr LTL-XL firmy DELTA.

Więcej o tym wydarzeniu można przeczytać w aktualnościach PB: https://pb.edu.pl/2021/12/02/perfekcyjne-ladowanie-na-pb-latajacy-uniwersytet-drogowy/


MOKSiR w Pucku został wyposażony w kosz portowy PortBin tide

Przystań Jachtowa w Pucku, to kolejne miejsce, gdzie zainstalowano kosz portowy PortBin. Urządzenie zaprojektowane i wykonane przez SpillTech przy współpracy z Norweskim Departamentem Ochrony Środowiska skutecznie zbiera pływające na powierzchni wody śmieci morskie i portowe.

O tym wydarzeniu napisali:

https://fundacjamare.pl/kolejny-morski-kosz-na-polskim-wybrzezu-wylowi-smieci-z-portu-w-pucku-/

https://www.facebook.com/permalink.php?story_fbid=5047375728623558&id=292430000784845

https://nadmorski24.pl/aktualnosci/51531-kosz-morski-w-pucku-wylowi-z-wody-tony-smieci?fbclid=IwAR1rqNQyyAhnTWXNRDkFwZG4wCKBHyJ7W1foNTMc62cCrZ3uqpziMr1w9xw

https://puck.naszemiasto.pl/w-porcie-w-pucku-zainstalowano-specjalistyczny-kosz-morski/ar/c1-8518955

https://www.facebook.com/Mieczkowska.Anna/posts/264951635638077

Port w Kołobrzegu ma już kosz portowy PortBin

Dzięki współpracy z Fundacją Mare - kosz PortBin tide oczyszcza wody Bałtyku w kolejnym polskim porcie. Wczoraj nastąpiło jego oficjalne przekazanie do Portu w Kołobrzegu. PortBin tide został umieszczony przy nabrzeżu Warzelniczym 3.

Kosz ma również zwiększać świadomość ekologiczną wśród odwiedzających port co trafia do naszych wód.

Dziękujemy za miłe przyjęcie i życzymy zadowolenia z jego użytkowania.


Więcej o tym wydarzeniu w materiałach wideo i artykułach:

https://miastokolobrzeg.pl/wiadomosci/25837-kosz-portbin-tide-zainstalowany-w.html

https://www.informacje.kolobrzeg.pl/miastokg/14103-kosz-morski-w-porcie-kolobrzeg

https://kolobrzeg.naszemiasto.pl/w-kolobrzeskim-porcie-maja-juz-specjalny-morski-kosz-na/ga/c1-8510363/zd/66332275

Kosz PortBin w nowo otwartej Marinie na Wyspie Sobieszewskiej

Cieszymy się, że dzięki współpracy z Fundacją MARE kolejny kosz PortBin tide oczyszcza wody Bałtyku. Wczoraj przekazano go do Mariny na Wyspie Sobieszewskiej.

O tym wydarzeniu można przeczytać:

https://fundacjamare.pl/kolejny-morski-kosz-dla-czystszego-baltyku/

https://m.facebook.com/story.php?story_fbid=1921394074695622&id=530184343816609

https://www.sportgdansk.pl/nowa-marina-na-wyspie-sobieszewskiej-otrzymala-kolejny-portbin/?fbclid=IwAR2wIDCqO9SNfgPcZZhzawebhfZrs1X5-cNssF2yEgcWFfrt0G75UwXArpo

Kosz portowy PortBin tide shallow zbiera śmieci w sopockiej marinie

Miejski Ośrodek Sportu i Rekreacji w Sopocie zamówił dla Gminy Sopot kosz portowy PortBin tide shallow. Kosz o wymiarach 150 cm x 150 cm x 90 cm jest nieco płytszy od standardowego PortBin tide, ale również wyposażony w 30 litrowy kosz i przeznaczony jest do płytszych zbiorników wodnych. Kosz portowy PortBin tworzy wir na powierzchni wody i skutecznie wciąga pływające śmieci do środka.

Kosz oczyszcza wody sopockiej mariny od 13 sierpnia br.


          PortBin tide shallow      vs.       PortBin tide                           

https://scopus.com.pl/img/categories/portbin/pb2_size.png

Fundacja MARE i Scopus wspólnie promują kosze portowe PortBin

W dniu 2 sierpnia br. Fundacja MARE i Scopus zawarły Umowę Współpracy, na mocy której będą współpracować w celu promowania urządzeń portowych PortBin zbierających pływające śmieci z powierzchni wody do kosza, a tym samym usuwaniu m.in. pływających plastikowych odpadów i innych zanieczyszczeń, zanim ulegną degradacji.

Fundacja MARE jest jedyną organizacją pozarządową w Polsce, której działania skupiają się wyłącznie na ochronie ekosystemów morskich, ze szczególnym naciskiem na ochronę ekosystemu naszego rodzimego Morza Bałtyckiego.

Dla producenta koszy portowych PortBin - firmy SpillTech i dla nas to duże wyróżnienie.


Kosz portowy PortBin już pracuje w Marinie Gdańsk

Jest nam miło poinformować, że kosz portowy PortBin został zainstalowany w Marinie Gdańsk.

Poniżej, dzięki uprzejmości Mariny, umieściliśmy film dokumentujący jego działanie.


Zapraszamy także do przeczytania artykułu umieszczonego na stronie Mariny: https://www.sportgdansk.pl/portbin-kolejny-kosz-pozwoli-ograniczyc-ilosc-smieci-na-motlawie/

Sztuczna inteligencja do monitorowania dróg: ViAI - nowy produkt w ofercie ViaTech

Zrównoważone miasta opierają się na wydajnych, bezpiecznych i przyjaznych sieciach drogowych. Pragnąć utrzymać drogi na tym poziomie, administracja drogowa musi regularnie monitorować sieć drogową.  Eksperci od zarządzania drogami, aby najlepiej wykonać to zadanie potrzebują inteligentnych i przyjaznych dla użytkownika rozwiązań, które ograniczą wszelkie możliwe błędy ludzkie, optymalizując zasoby menedżerskie pod względem kosztów i czasu. To kierunek, w którym zmierza najnowszy produkt ViaTech. Dział badań i rozwoju firmy ViaTech opracował innowacyjną technologię opartą na technikach widzenia komputerowego - ViAI. Dzięki systemowi kamer o wysokiej rozdzielczości (czujnik), ViAI oferuje zautomatyzowany system pomiarowy do monitorowania i inspekcji dróg. ViAI rejestruje, lokalizuje i raportuje stan dróg i wyposażenia pasa drogowego, przy zachowaniu prywatności, zgodnie z zasadami RODO. Czułość ViAI umożliwia wykrywanie takich cech, jak uszkodzenia nawierzchni drogowych w bardzo wczesnym etapie, ostrzega o działaniach i prowadzi do natychmiastowych działań w razie potrzeby.

ViAI w połączeniu z mobilnym systemem mapowania 3D (ViaPPS) oferuje potężne narzędzie, które integruje wykrywanie i ekstrakcję cech (ViAI) ze szczegółową i dokładną chmurą punktów 3D (ViaPPS) badanej nawierzchni i pobocza. Połączenie tych rozwiązań jest doskonałym przykładem inteligentnego, niezawodnego i przyjaznego dla użytkownika rozwiązania do monitorowania, kontroli, utrzymania i odbioru każdej nawierzchni drogowej w każdym cyklu jej życia.



Chmura punktów 3D na obrazie


Rys. 1 i 2 Obraz RGB z systemu VPS z odpowiednimi punktami LiDAR z czujnika Velodyne

„Obraz jest wart więcej niż tysiąc słów”, ale nie dla komputera. Jak zinterpretować/wyłonić kontekst z tablicy pikseli? Rozpoznawanie i wykrywanie obiektów to jedno podejście. Następnym krokiem jest znalezienie relacji odrębnych obiektów na ekranie. Brzmi to na łatwe zadanie zarówno w wymiarach X, jak i Y, jeśli znamy centroidę lub wielokąt opisujący poszczególne obiekty. Sytuacja staje się nieco bardziej skomplikowana, gdy chcemy zapytać komputer czy obiekt znajduje się za, czy jest przed drugim obiektem. Komputery wciąż borykają się z percepcją głębi.

PortBin Robot - mobilne rozwiązanie do zbierania pływających śmieci

Nowy projekt firmy SpillTech

 

Norweska firma SpillTech stworzyła robota Portbin, który aktywnie zbiera pływające śmieci ze zbiorników wodnych (portów, przystani, miejsc turystycznych).

Norweska gmina Moss miała poważne problemy związane z lontem detonacyjnym i pozostałościami szczątków skalnych wrzuconych do morza. Krajowe organy ochrony środowiska nałożyły wysokie kary za zanieczyszczenie środowiska. Z dialogu pomiędzy SpillTech i Norweskim Departamentem Środowiska zrodził się pomysł stworzenia autonomicznego urządzenia.

Robot PortBin ma szerokość 240 cm. Do jego transportu można użyć małą przyczepę. Jednostka zbierająca jest wyposażona w siatkowy worek ( big bag ), podobny do tych stosowanych w TrashTrawl i XL.

 

Na chwilę obecną urządzenie Robot PortBin jest prototypem i jest w fazie rozwoju, na podstawie umowy współpracy pomiędzy USN (The University of South East Norway) i SpillTech.