Urządzenie ViaFriction posiada specyfikację techniczną CEN/TS 15901-14 Urządzenie jest wykorzystywane nie tylko do regularnych pomiarów, ale także do odbiorów nowych nawierzchni oraz do pomiarów nawierzchni w miejscach, gdzie wydarzyły się wypadki. ViaFriction mierzy współczynnik tarcia na drogach i lotniskach w Norwegii, Szwecji, Danii, Estonii, Litwy, Niemczech, Meksyku i w Polsce
Większość dostępnych na rynku urządzeń ma stałą różnicę prędkości pomiędzy kołem pomiarowym i pojazdem. ViaFriction do kontrolowania prędkości koła pomiarowego wykorzystuje hamulec elektryczny, który jest sterowany przez komputer. Takie rozwiązanie zapewnia kontrolę systemu i prędkości koła pomiarowego i zapewnia dokładny pomiar.
Podczas pomiaru konieczna jest aplikacja niewielkiej ilości wody pod przednią część koła pomiarowego, w celu uniknięcia jego przegrzania. W ViaFriction woda jest aplikowana przy użyciu niskiego ciśnienia, a jej przepływ ma taką samą prędkość jak pojazd. System kontroli wody i kształt dyszy jest zaprojektowany tak, aby ślad wodny miał szerokość koła pomiarowego, co zapewnia oszczędność wody. Średnia grubość filmu wodnego to 0,5 mm dla dróg i 1 mm na lotniskach.
ViaFriction obsługuje tryby pomiarowe: stały poślizg, zmienny poślizg oraz stałą prędkość poślizgu.
ViaFriction ma doskonałą powtarzalność. Z testów przeprowadzonych przez Statens vegvesen (Norweska Administracja Drogowa) – po siedmiu przejazdach na odcinku 1000 m, średnio różnica µ wyniosła 0,02.
cyfrowy system zdjęć ViaPhotoLite - system wykonuje zdjęcia drogi; data, pozycja GPS i ID drogi są zintegrowane z obrazem; zdjęcie jest opatrzone współrzędnymi geograficznymi.
czujniki wilgotności i temperatury
czujniki wilgotności i temperatury
czujnik MPD
ViaIRI+
ViaFriction – rozwiązanie na dużej ciężarówce (pomiar w 2 śladach kół); ciężarówka jest wyposażona w zbiornik na wodę o pojemności 6000 litrów
ViaFriction – rozwiązanie na samochodzie ciężarowym; pojazd jest wyposażony w zbiornik na wodę1800 litrów
ViaFriction – rozwiązanie na przyczepie (pomiar w 1 lub 2 śladach kół)
Urządzenie jest wykorzystywane wyłącznie do ciągłego monitorowania dróg w warunkach zimowych. Jako że nie używa do pomiaru wody - jest dużo mniejsze i zamontowane na przyczepie. ViaFriction Winter jest wyposażone w specjalny tryb pomiaru, który wykrywa tzw. „czarny lód”. Jest niezastąpionym narzędziem przy utrzymaniu dróg w ramach kontraktów utrzymaniowych.
Interesują cię nasze produkty? Masz pytania? Szukasz rozwiązań technologicznych?
Skontaktuj się z nami