Kluczowymi czynnikami widzialności znaku pionowego jest odblaskowość i luminancja (ilość światła odebrana przez oko kierowcy), przy czym dla prawidłowego pomiaru odblaskowości konieczny jest prawidłowy pomiar luminancji - zgodnie z normami CIE (International Committee of Illumination) ilość światła postrzeganego/odbieranego zwrotnie przez kierowcę jest podstawą właściwego pomiaru odblaskowości.
System AMAC (Advanced Mobile Asset Collection) to zaawansowany, mobilny i bardzo dokładny zautomatyzowany system, który mierzy odblaskowość znaków drogowych i tworzy kompleksową inwentaryzację znaków drogowych.
Łączy zaawansowane oświetlenie i techniki sztucznego widzenia w oprzyrządowanym pojeździe poruszającym się w nocy z prędkością autostradową, AMAC bezpiecznie, szybko i ekonomicznie ocenia rzeczywistą odblaskowość znaków drogowych w polu widzenia ludzkiego oka. AMAC obiektywnie mierzy poziomy odblaskowości znaków drogowych, luminancję, położenie, wymiary i kolor. Zebrane dane są analizowane, pozycjonowane geograficznie i mogą być następnie zintegrowane z istniejącymi programami GIS lub Google Earth.
AMAC obiektywnie określa i gromadzi dane dotyczące działania znaków drogowych w najbardziej krytycznym i niebezpiecznym dla kierowców czasie - w nocy. AMAC może wykonywać pomiar z prędkością autostradową. W przeciwieństwie do innych systemów pomiarowych, AMAC nie wymaga kosztownego zamknięcia pasa drogi, a operatorzy obsługujący system nie są bezpośrednio narażeni na niebezpieczeństwa, jakie niesie praca pod ruchem.
odblaskowość (tła i legendy) wszystkich kolorów na znakach pionowych oraz znaków umieszczonych na konstrukcjach napowietrznych
luminancję znaku
wymiary znaku, wysokość i odległość od krawędzi jezdni
dane pomiarowe opatrzone współrzędnymi GPS
pomiar jest wykonany nocą
pomiar z perspektywy oka kierowcy
automatyczna inwentaryzacja znaków drogowych (ilość, rodzaj, umiejscowienie oraz zdjęcie i pozycjonowanie GPS na mapie Google)
system wykonuje pomiar z prędkością autostradową
podczas jednego przejazdu pomiarem zostanie objęte oznakowanie na szerokości 3 pasów ruchu oraz oznakowanie umieszczone na konstrukcjach napowietrznych
pomiary nie stanowią utrudnień w ruchu dla innych uczestników
system na bieżąco analizuje uzyskane dane
po zakończeniu badań od razu uzyskuje się wgląd do uzyskanych wyników
optymalizacja utrzymania znaków drogowych
pełne spersonalizowane raportowanie
płynna integracja z istniejącymi bazami danych GIS, aplikacjami CAD i mapami online
kontrola wszystkich znaków w okresie udzielonej gwarancji (nawet tych trudno dostępnych - np. nad drogą) bez utrudnień w ruchu, bezpieczne dla wykonujących pomiary i innych uczestników ruchu;
informacja zwrotna dla Zamawiającego, że otrzymał produkt zgodny z zmówieniem (to za co płaci);
informacja o znakach do wymiany - zaplanowanie budżetu (dot. znaków po okresie gwarancji);
oszczędności - tam, gdzie mimo upływu gwarancji znak zachowuje wymagane parametry – nie trzeba wymieniać jeszcze znaku;
inwentaryzacja oznakowania;
poprawa bezpieczeństwa na drodze;
dbałość o wydatkowane pieniądze.
Interesują cię nasze produkty? Masz pytania? Szukasz rozwiązań technologicznych?
Skontaktuj się z nami